Srpski dan na “Nedelji mode” u Kini

Ningbou: Dizajneri i proizvođači konfekcije iz Srbije su se uspešno predstavili na 19. Međunarodnoj nedelji mode u gradu Ningbou u Narodnoj Republici Kini. Srpski štandovi u toj zemlji, na jednom od najznačajnijih sajmova te vrste, bili su atraktivni, a domaćini zadovoljni nastupom kako dizajnera tako i brendova koji su predstavljeni – izjavio je za Danas Damir Karćaš, član srpsko-kineskog društva prijateljstva i poslovni čovek iz Novog Sada.
0901_ocp_w380_h214

IZVOR: Danas

Prvi put je na Sajmu organizovan poseban dan posvećen nekoj stranoj državi, i ta čast je pripala Srbiji. Domaćini su u čast delegacije Serbia Fashion Weeka, u okviru koga su nastupali srpski dizajneri i konfekcionari, takođe priredili specijalno gala veče.

Srbiju su predstavljali dizajneri Milica Tričković, Lazar Ilić, Andrea Lazari, te Emerik Fransoa. Njihovi modeli su na pisti bili dodatno ukrašeni Svarovski kristalima kompanije Ser Fešn iz Novog Sada.

– Na Sajmu su zapažen nastup imali i predstavnici tekstilnih kuća, kompanije Bimbi, trikotaže Savkov i Gerard obuće. Njihovi brendovi su veoma dobro bili predstavljeni na velikoj bini, uz pomoć video-bima i uz kratak opis, pred više od 200 potencijalnih kupaca koji su dugim aplauzom iskazali svoj doživljaj – naveo je Karćaš.

Sajam mode u Ningbou je priređen od 22. do 25. oktobra i na njemu su bile izložene muške, ženske i dečije kolekcije, kao i kožna galanterija, materijali i tkanine. Organizacioni komitet je objavio da je modni festival posetilo ukupno 65.000 ljudi, od čega više od 10.000 profesionalnih trgovaca i više od 100 trgovinskih grupa.

– Doskora je bila praksa da se u Kini šilo za gotovo ceo svet, a sada oni hoće da kupe garderobu od drugih. Taj trend je prisutan već tri-četiri godine i treba ga iskoristiti – objašnjava Karćaš.

Tekstilni radnici u Srbiji, po Karćašu, treba da otklone predrasude kako nisu sposobni za nastup u Kini zbog veličine tamošnjeg tržišta. “Nije ideja da se pokrije kinesko tržište, već da se naši tekstilci predstave u toj zemlji i prodaju onoliko koliko su u mogućnosti da sašiju. Kinezi žele da kupe strane brendove,” naveo je Karćaš, koji na tržištu Azije posluje već deceniju i po.


IZVOR: Danas (Autor: B. Korkodelović)

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Add to favorites
  • RSS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *