Kina mudro promenila ekonomsku strategiju

Elektronska trgovina u Kini skočila je prošle godine za 31,6 odsto na 490 milijardi dolara, što je rezultat napora Kine da sa izvoznog pređe na model ekonomskog rasta utemeljen na domaćoj potrošnji.

 Gao Hućeng (IZVOR: Getty Images AsiaPac/Lintao Zhang)

Gao Hućeng (IZVOR: Getty Images AsiaPac/Lintao Zhang)

Ukupan promet robe široke potrošnje u kineskoj maloprodaji dostigao je prošle godine 4,6 biliona dolara, što je za 10,7 odsto više u odnosu na prethodnu godinu, prenosi “Raša tudej”.

– Doprinos potrošnje društveno-ekonomskom rastu dostigao je 66,4 odsto, što je povećanje za 15,4 procentnih poena u odnosu na 2014 – rekao je kineski ministar trgovine Gao Hućeng i dodao da će potrošnja nastaviti da raste i u 2016.

Prema njegovim rečima, Kina je uspešno prešla sa ekonomije zasnovane na investicijama i spoljnoj trgovini na model oslonjen uglavnom na domaću tražnju, posebno građana.

Kineska spoljnotrgovinska razmena je prošle godine iznosila 24,59 biliona juana (3,64 biliona dolara), sedam odsto manje nego u 2014. godini, rekao je Gao. Izvoz je pao za 1,8 procenata, na 14,14 biliona juana (2,15 biliona dolara) u istom razdoblju, dok je uvoz smanjen za 13,2 odsto, na 10,45 biliona juana (1,59 biliona dolara).

Gao je rekao da su te cifre i dalje bolje u odnosu na konkurente i svet u celini.

– Procenjuje se da je kineski udeo u globalnoj trgovini porastao u 2015. godini za jedan bazni poen, sa 12,2 odsto na iznad 13 procenata, što je najbrži rast ikada – izjavio je kineski ministar.


IZVOR: vesti-online.com

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Add to favorites
  • RSS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *